maandag 19 december 2016

Kerstmuis


Ik vind de motiefjes van Penny Black allemaal zo leuk! Muizen, egeltjes en een heleboel meer: ik ben er helemaal weg van. In een oud Engels tijdschrift kwam ik een borduurpatroontje van een muisje tegen en heb mijn borduurgaren een paar weken geleden tevoorschijn gehaald om dit lieve motiefje ermee te maken. De cirkel er omheen is van Nellie Snellen en het dessinpapier komt uit oude blokjes van het Kruidvat. De hulsttakjes zijn van Nellie Snellen. Zij jullie kaar voor de feestdagen? Ik hoop dat we tegen die tijd een beetje opgeknapt zijn, want momenteel hebben mijn man en ik flink de griep te pakken.....
en Facebook: Kaartjes Inspiratie Challenges (31/12)

I like the Penny Black motivs so very much: mouses, hedgehogs and much more: they are all sooo cute! I found the cross stitch pattern in an old English magazine and had to make it for a card. The circle die is from Nellie Snellen as well as the holly leaves. I bought the designpapers in a local shop called Kruidvat.
Are you ready for Christmas? I hope I will feel better by than, because me and my husband both got the flu.....

I bin ganz begeistert von den Motiven von Penny Black: Mäuse, Igel und noch sovieles mehr: alles sind wirklich so süss!
In einer alten Englischen Zeitschrift hab ich dieses Kreuzstichmotiv gefunden und musste es eingfach für eine Karte sticken. Der Kreis herum und auch die Blätter sind  von Nellie Snellen und das Designpapier kommt aus einem örtlichen Laden mit dem Namen Kruidvat.
Seid Ihr alle schon fertig mit den Vorbereitungen für Weihnachten? Mein Mann und hab haben momentan beide die Grippe erwisch. Hoffentlich sind wir bald wieder gesund...

30 opmerkingen:

  1. wauw, wat een werkje ! heel erg geslaagd
    grtjs,martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Liebe Lia, die Karte ist wieder wunderschön geworden
    glg Gertrude

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoop dat jullie snel beter zijn!
    Prachtig kaartje met dit borduurwerkje!
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is ie mooi! Heel veel beterschap voor jullie beiden! groetjes Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sorry Lia ik loop een beetje achter bij je, maar wat een super leuk borduurtje op je kaart en heel mooi geheel!
    O,jee de griep?! Ik hoop dat het me wordt bespaard, want ik moet veel werken. Beterschap allebei hoor!
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lief kaartje Lia. beterschap voor jullie beide.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  7. prachtig borduurwerk op een hele mooie kaart
    beterschap voor jullie,
    groetjes,
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt heel leuk geworden !
    Mooi borduurwerk !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi traditioneel je kerstkaart. Beterschap voor jullie.
    Ziekenhuisjes zijn niet leuk met deze dagen.
    grtsleny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een schattig borduurtje en een mooi kaartje, Lia! van harte beterschap, ik hoor van veel dat de griep heerst. Rustig aan en goed uitzieken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig kaartje Lia. Van harte beterschap voor jullie beiden.
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Your card is really beautiful Lia. I Love it. Barbxx

    BeantwoordenVerwijderen

  13. Jeetje woww wat een te gekke kaart,
    ik hou zo van borduren, heb er alleen zo weinig
    tijd voor, maar jij hebt het leuk gecombineerd
    met een kaart. Ik vind het een mooi patroontje,
    een schitterende kaart ☺
    Fijne avond !
    Liefs van Erica
    {Heidebloempjuh}
    {DT De Egel-Hert-rendier-ree) }

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat vervelend dat je man en jij de griep te pakken hebben Lia. Je kan er zo beroerd van zijn, hopen dat jullie snel opknappen.
    Je geborduurde kaart vind ik allerliefst, lief patroontje en heel mooi verwerkt zo.
    Beterschap voor jullie beiden.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. A beautiful card, Lia. The cross-stitch image is gorgeous. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. A beautiful card Lia, such an adorable cross stitch image and lovely traditional colours.
    Pauline
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Maar dit ziet er wel ff super leuk uit zeg!!!

    Fijne feestdagen, een creatief 2017 en al het goede gewenst voor het nieuwe jaar.

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ach wat een enig boruurtje op deze kaart! Heel mooi! va harte beterschap Lia! Ik hoor het van heel veel mensen die griep hebben!
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een geweldig leuk kerstkaartje Lia...zo mooi dat geborduurde egeltje...
    en heel vervelend dat de griep jullie te pakken heeft ...van harte beterschap hoor hopelijk ben je voor de kerstdagen weer fit
    Ook jou wil ik heel erg bedanken voor je prachtige kerstkaart..
    Die staat hier te pronken en ik geniet er heel erg van

    groetjes
    Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Poor you both, not a good time to be unwell. Gorgeous and a sweet image. Hugs, Carol S.xx

    BeantwoordenVerwijderen
  21. This is so pretty. I love the goegeous little mouse. If only elves could be as sweet. Hugs Mrs A.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Such a beautiful cute card,just lovely,thanks for sharing your card with us here at winter wonderland,Lyn DT.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Fabulous card Lia! I used to do loads of cross stitch and you now tempted me to get mine out again! Such a sweet image and the papers go so well too.

    Remember to always say on the daily prizes over Christmas if you wish to win that particular one!

    Hope you feel better for Christmas and New Year.

    Hugs

    Di xx

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Super mooi kerstkaartje. En wat leuk een borduursel erbij. Erg leuk. Dank je voor je deelname aan de challange van CraftAddiction. Hobby-groetjes, Alice (CA-DT)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. A fantastic card Lia, I love the gorgeous cross stitch image that you've made. Happy Christmas.

    Sue xx

    BeantwoordenVerwijderen
  26. This is an utterly adorable snippets Christmas card, Lia! I do hope by now you and your husband are feeling back to normal and that you have a very happy new year!! Hugs, Darnell

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik wist niet dat er van PBtjes ook borduurpatroontjes waren...superschattig.
    Ik hoop dat jullie inmiddels opgeknapt zijn.
    Bedankt voor het meedoen met de AnMa Creatief challenge.
    Prettige jaarwisseling gewenst!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wonderful card. Thank you very much for joining our challenge at Winter Wonderland.
    Good luck in a draw and all the best in The New Year 2017.
    Hugs, Iwona

    BeantwoordenVerwijderen
  29. This is such a cute festive creation! Love the cross stitch! Thanks for joining us at PBSC! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Oh my...this is just amazing. Makes me heart sing to see PB in stitches!
    Thanks for sharing you wonderful inspiration with us for our December Penny Black Saturday Challenge ! I hope you will join in our Anything Goes January Challenge too.

    ♥ Sue Kment

    BeantwoordenVerwijderen